Spiegel briše izmišljene tekstove, stavlja na led urednike

Skandal oko reportera nemačkog nedeljnika Klasa Relotijusa se nastavlja: redakcija je utvrdila da je 16 od njegovih 60 reportaža delom ili u potpunosti izmišljeno, a prva od njih – posvećena gradiću u američkoj državi Minesoti – izbrisana je sa sajta lista i zamenjena izvinjenjen i novom reportažom.

Glavni urednik Spiegela Štefen Klusman potvrdio je u petak pisanje tabloida Bild: novi ugovori njegovog prethodnika, donedavnog glavnog urednika lista Ulriha Fihtnera i izvršnog urednika Matijasa Gajera stavljeni su na led do okončanja unutrašnje istrage u listu. Fihtner je otkrio Relotijusa, a Gajer ga je zaposlio za stalno.

Oglasio se i advokatski tim skandaloznog novinara. On je priznao da je godinama izvrtao činjenice, falsifikovao ih i izmišljao, ali poriče da je prisvojio pare uplaćene na njegov lični račun za pomoć sirijskoj deci o kojoj je pisao.

Redakcija je objavila da razmatra mogućnost podnošenja krivične prijave protiv Relotijusa zbog sumnje da je upravo to činio – prisvajao novac.

Javio se i naslednik Rudolfa Augštajna, legendarnog osnivača Spiegela, Jakob Augštajn. On smatra da bi Rudolf Augštajn, da je živ, učinio što čini i sadašnja redakcija: izvinio se, izvršio personalne promene i gledao napred.

Jakob Augštajn smatra da slučaj Relotijus nije znak krize nedeljnika Spiegel nego znak krize jedne vrste novinarstva.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com