Kako je belgijska televizija izazvala pometnju na izborima u Francuskoj

Mediji širom Evrope prenosili su celo popodne procene trenutnih rezultata francuskih predsedničkih izbora koje je emitovala belgijska televizija RTBF koja se, što je još gore, emituje na francuskom jeziku te je tako lako dostupna svim francuskim biračima.

Da li je to profesionalno nekorektno i politički štetno?

Šef te televizije Žan Pjer Žasmin odlučno je odbacio i jedan i drugi prigovor . On smatra da njegova televizija nema pravo da taji podatke koje ima, a koji su od opšteg interesa.

„Naše su informacije pouzdane. Nisu one klopka za budale koje ne znaju šta će i uzimaju nas zdravo za gotovo. Postoji više instituta za istraživanje javnog mnjenja. Postoje procene, izlazne ankete, internet ankete, a sve nam to daje elemente“, objašnjava on.

„Pravi će biti oni rezultati koji će biti zvanično objavljeni kasno večeras. Ono što se može reći ovog trenutka je da nam više instituta kaže da Makron vodi sa 24 odsto, a u dlaku ga prate Le Pen, Melenšon i Fijon“, kaže Žasmin.

„Nije naša uloga da krijemo informacije koje imamo, a koje smo dobili od instituta sa kojima saradjujemo duži niz godina. Te cifre mi ne naručujemo, dobijamo ih više godina. I nema razloga da ne emitujemo te informacije koje su od opšteg interesa sem kad bi one predstavljale opasnost po život“, ističe Žasmin.

On zaključuje: „To je deo naše deontologije (etike, odgovornosti prim.aut)“.

Nacionalna komisija za istraživanje javnog mnjenja Francuske objavila je danas popodne da su je u osam ključnih francuskih instituta, koji se bave istraživanjem javnog mnjenja, uverili da cifre koje objavljuje belgijska RTBF ne potiču od njih. Tako da se te inofmacije imaju „tretirati kao glasine“, zaključila je Komisija koja za narušavanje zabrane emitovanja procene rezultata za vreme trajanja izbora može da izrekne kaznu od 75.000 evra. Ali ne i televiziji u Belgiji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com