Nova žrtva velike koalicije: Najinteresantniji nemački novinar dobio otkaz

Gabor Štajngart, jedan od najuticajnijih nemackih novinara, dobio je otkaz.

Štajngart je još jedna žrtva „operacije oko Martina Šulca“ koju je opisivao rečima koje njegov gazda više nije mogao da otrpi.

Vlasnik lista Handelsblatt Dieter von Holtzbrinck nije se mešao u upravljanje i uredjivanje uglednim nemačkim listom Handelsblat, čitaoci su mu svedok. Sve je od 2013. godine prepustio agilnom, mišlju i rečju (pre) oštrom i sveprisutnom direktoru Izdavačke kuće Handelsblat Gaboru Štajngartu koji se u svom listu i u mnogim medijskim nastupima borio i za visoke standarde novinarstva od kojih se drugde uglavnom odustalo. Štajngart je bivši novinar onog bivšeg Špigla.Špigl je prvi i najavio razlaz Štajngarta i Holcbrinka.

A onda se krajem 2016. godine vlasnik Holtzbrinck, na užas i otvorene proteste uredništva, pismom izvinio novopečenom šefu SPD-a Martinu Šulcu zbog sledećeg pasusa iz redovne Štajngartove kolumne Morning briefing:

„To što mnogi mediji ovom, u narodu uglavnom nepoznatom, čoveku – koji nije uspeo da dogura do mature, malo kasnije je postao pijanac, pre nego što je kao apstinent na 22 godine nestao u Evropskom parlamentu – iznenada priznaju sposobnost da bude kancelar, može se objasniti samo novinarskom telepatijom“.

Šulc je iz istih neobjašnjivih razloga, u medjuvremenu, obožavanje medija sasvim izgubio. I obožavanje svoje partije. A ni Štajngartovo nije zadobio.

Pa je Štajngart u svojoj kolumni od 7. februara, odbirom reči i metafora njemu svojstvenim, optužio Šulca da priprema „perfektno ubistvo“( naravno političko) svog prijatelja, nemačkog ministra inostranih poslova Zigmara Gabrijela, koji ga je na poziciju šefa SPD-a i doveo.

Svejedno što je ovoj verziji poverovala i većina u SPD-u te je „perfektno ubistvo“ sprečeno, a Šulc vraćen u političku neznatnost, iz koje je, po Štajngartu i stupio na veliku scenu, vlasnik Handelsblata odlučio je da se rastane od svog štićenika.

Spornu kolumnu čitaoci su ocenili sa 4,5 od mogućih 5.
Handelsblatt je razlaz objasnio “ razlikama oko suštinskih društvenih pitanja“ ali i “ u pojedinačnim slučajevima različitom ocenom novinarskih standarda“.

Holtzbrinck i njegov DvH holding vlasnici su listova Habdelsblatt, Wirtschaftswoche, Tagesspiegel i pola magazina Zeit.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com