Rupert Mardok kupio Nacionalnu geografiju za 725 miliona dolara

Međunarodni medijski magnat Rupert Mardok, najpoznatiji kao vlasnik desničarske propagandne mašinerije „Fox News“ i tabloida „The Sun“ i „New York Post“, kupio je Nacionalnu geografiju (National Geographic) za 725 miliona dolara, piše „The Washington Post“.

Mardok

Nacionalna geografija je od svog osnivanja 1888. godine bila neprofitna institucija. Ali, kriza štampanih medija pogodila je i ovaj naučni časopis, zbog čega su morali ući u „dil“ s Mardokovim „21st Century Fox“-om.

Na vrhuncu svoje popularnosti izdanje Nacionalna geografija na engleskom jeziku prodavala se u 12 miliona primeraka. Danas prodaju oko 3,5 miliona primeraka na engleskom jeziku i dodatnih tri miliona primeraka u izdanjima na ostalim jezicima.

Mardokova kompanija preuzela je 73 odsto vlasništva nad Nacionalnom geografijom, čime je postala izdavač popularnog časopisa, ali i vlasnik televizijskog sadržaja i internetskih stranica „National Geographic“-a.

Geri Nil, direktor Nacionalne geografije, tvrdi da je ovo bio jedini izbor i da je rukovodstvo časopisa ubeđeno da je donelo najbolju moguću ulogu, prenosi Index.hr.

Ali, mnogi se neće složiti s tim. Upitan da prokomentariše prodaju Nacionalne geografije kontroverznom Mardoku, jedan od urednika časopisa koji je želeo ostati anoniman novinaru „The Washington Post“-a je rekao jednu jedinu reč: „Užas“.

Osim što je poznat po tabloidnom novinarstvu koje naginje rigidnoj desnici, Mardok je i, kako podseća popularni američki e-zine Boing Boing, veliki poricatelj globalnog zagrevanja. U više navrata u svojim intervjuima Mardok je tvrdio da su klimatske promene izmišljotina i odbijao da prihvati dokaze međunarodne naučne zajednice. A sada je vlasnik uticajnog časopisa koji se bavi baš naukom i, između ostalog, dodeljuje stipendije za naučna istraživanja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com