Sputnjik: Ugašen jedan od vlasnika, ide li Politika na doboš?

Prema dokumentu izdatom u Moskvi 19. avgusta ove godine, a do kojeg je došao Sputnjik, preduzeće sa ograničenom odgovornošću „Ist media grup“ izbrisano je iz jedinstvenog državnog spiska poreskih lica Ruske Federacije, prema nalogu Federalne poreske službe iz Moskve 23. maja ove godine.

Politika

“Ist medija grup“, koja je u srpskim medijima označavana kao vlasništvo biznismena Miroslava Bogićevića, registrovano je u Moskvi 12. januara 2012. godine, sa naznakom — izdavačka delatnost. Iste godine to preduzeće je, prema do sada poznatim informacijama, postalo kupac 50 odsto vlasništva dnevnika Politika od nemačke medijske grupacije “Vac“ kao ranijeg akcionara Politike.

“Pravno lice koje u poslednjih 12 meseci, koji su prethodili trenutku donošenja odluke registrovanog organa, nije dostavilo knjigovodstvene dokumente predviđene zakonom Ruske Federacije o porezima i taksama i nije vršilo operacije na najmanje jednom bankovskom računu, smatra se da je praktično prestalo sa radom (u daljem tekstu — neaktivno pravno lice)“, piše u dokumentu Federalne poreske službe iz Moskve. Takvo pravno lice, pojašnjeno je u istom dokumentu u koji je Sputnjik imao uvid, može da bude isključeno iz jedinstvenog državnog registra pravnih lica na način propisan tim Federalnim zakonom.

Ruski pravnici kažu da “Ist medija grup“ ne može da nastavi rad ako naknadno pošalje izveštaje. Međutim, oni pretpostavljaju da je firma ili prodata ili poklonjena pre nego što je ugašena.

“Ako je prodata, onda je to preko ofšora, i na to vlasnik nije imao pravo – jer ima zabranu prodaje“, pojašnjavaju ti pravnici za Sputnjik. U tom slučaju država može da oduzme Politiku od kupca.

Međutim, postoji i mogućnost stečaja preduzeća “Ist medija grup“, a to onda znači da će poverioci biti namirivani i Politikom.

Podsetimo, Savet za borbu protiv korupcije saopštio je početkom februara 2015. godine da ne postoje uverljive činjenice da je Ist medija grup pod kontrolom Bogićevića.

Početkom aprila prošle godine, Ist medija grupa kažnjena je sa 143.500 evra jer u postupku ispitivanja kupovine 50 odsto Politike nije dostavila tražene podatke i dokumentaciji Komisiji za zaštitu konkurencije.

Politika je u oktobru prošle godine demantovala da je Adria media grupa postala vlasnik dela tog lista.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com